Izzatie

Izzatie
Manusia ni start wujud dalam hidup aku masa f5. Friendly. Cantik. 100% taste tu tak sebab kening dia tak tebal.  Tapi personality dia boleh dipertimbangkan.  Talkative. English dia fluent. Pandai rap minah ni. For me.  Dia ni dah kira high class punya minah la.  But still down to earth.  Memang macam minah minah pun.
Masa f5 dulu dah nak start rapat.  Tapi tak rapat pun sebab influence by surrounding. Haha..  Tapi aku tahu she's the one.  I mean yang boleh dijadikan kawan. Sebab pemikiran dia lain dari yang lain.  Bahasa dia kene pada waktu. Tingkah dia kene pada tempat.
So lepas spm memang dia hilang macam tu je.  Try juga cari dia tapi number tukar.  Fon ringing tapi tak angkat.  Yang angkat pun mak dia tapi mak ada kat kedai.  Dia ada kat rumah. Confirm la balik mak lupa sbb penat kot run business.. Tapi aku tak give up lagi aku cari lagi kat twitter. Tapi dia macam on tak on.  Last last kat facebook..  Tu pun macam on tak on tapi dapat gak lah chat.  Dia bagi numb.  Tapi maybe masa tu belum ada fon yg ada ws.  So x leh ws.  Text x da creadit.  Haa mcm tu lah..  Then dia ada ig pulak.  Dm pulak kat ig minta numb lagi.  Lepas tu kene marah.  Berapa puluh kali dia bagi asyik hilang.  Sbb aku rasa aku save tapi dia yg tukar number. Ntah la salah siapa aku tak pernah fikir.  Yang penting..  Her number in my phone. 
Lepas dari tu selalu juga lah ws..  Call.  Tapi berbual banyak pasal orang lain.  Berbual pasal nak try atkin konons. Ada lah share sikit pasal member dia.  Pasal college life dia.  Quite fun. And ada skali she tells me about someone yg dia sayang. Sedihnya,  insan tu dah tak da. 
Then baru baru ni aku try nak pergi tempat family dia business kat utm. Bila pergi.  Tak da lah jauh mana.  But still lah.  Utm. Kahkah.  Tapi kedainya senang cari.  Mula mula takut juga sesat dalam utm. Lepas tu jumpa and kenal lah seluruh ahli keluarga dia.  Semua baik.  Layan kepala. Best.  Termasuk mak ayah dia. Happy je tengok family dia. 
Then tiba tiba aku dapat hint yang dia macam tak suka aku rapat dgn family dia. 

But that is not the thing that really happen.. aku update cerita ni on 1st september 2017.. line yg atas tu last on, 9 july 2016.. 
so masa aku dapat contact yang aku cerita part atkins and all stuff, aku ada juga share kat dia pasal crush aku, and i dont even know her feelinga towards me masa tu.. so aku cerita and share everything kat dia pasal perempuam tu.. yes aku minat dia tapi maa tu akufikir aku macam nak explore ramai orang. bodohnya. lepas tu masa aku dah kene dumb dengan crush aku tu, tu yang aku start pergi kedai family dia, and dia mcm pelik semacam. tbh aku pun tak tahu cerita ni dirka or what but then aku dapat tahu masa tu dia marah kat aku. dia minat kat aku tai masa tu aku tgh arok nga crush aku tu. mcm tu lah cerita dia..so dia marah sangat, sampaikan ada skali tu aku plan nak keluar ngan dia and dia tolak.. dia dah x bagi lagi aku datang kedai bla bla bla.. aku malas nak ingat benda ni.. sebab mcm tak penting but for the sake of updating this story aku buat benda ni.. kitaornag gaduh besar pasal nak keluar tu sebb bagi dia aku memaksa. and bla bla bla. masa rya aku turunkn ego aku and minta maaf. masa sebelum aku masuk uitm aku pergi kedai mak dia and kebetulan dia ada, time tu pun ada cerita sikit but malas nak type. lepas aku dah lama dekat u, masa aku tgh study final exam, dia nyanyi kat aku 3 4 lagu.. aku pelik.. is this the hint of love or what.. last last takk..dia saja nyanyi... tapi aku still cair nd senyum lebar... lepas dah lama x contact, last last dapat tahu dia aa someone.. now its my turn untuk rasa sakit.. but aku seronok tgk dia happy dengan budak tu. and kitaorng still kawan macam biasa. but aku rasa hari ni aku nak stop semua benda bodoh ni, maybe delet number dia and rverything and seriously and damnly nak lupakan dia..

Now 5th November 2017. I am actually still with her. I mean aku still contact dia. Idk. Apa yang dia buat sampai aku macam orang gila cakap dengan gambar dia. And aku kian baik. Aku makin kuat in everythings. Studies, social life and enviroment. I really hope that situasi ni keal baik dan tambah baik walaupun aku tahu setiapnya akan juga selit secebis dua masalah. Dan aku sangat mengharap aku dapat juga improve hubungan aku dengan pencipta. Aku rasa dah jauh dan lalai sangat since aku sangat busy dengan hal dunia dan dia. Dia slalu ingatkan aku jangan berhenti doa dan mengharap daripada Allah. Aku hanya perlu percaya pada masa DIA. Masa Allah adalah setepat tepatnya. And aku juga belajar yang tak semua benda kita boleh question. Apa yang termaktub, telah termaktub dan itulah dia. Sekarang ya dia tak dengan aku(dia ada boyfriend kan haha) but aku percaya dengan doa. Aku tak boleh nak tanya why aku tak dengan dia sekarang. Mungkin sekarang tahap ni je aku perlukan dia. Tak lebih dari ini. Peluang bukan tak ada tapi memang ini bukan masa aku dengan izzatie. So I accept that. It just aku tak tahu la kalau buat mcm ni difikir phsycho ke apa but ya aku memang bercakap dengan gambar dia haha. Mungkin ini juga ujian. Ujian sejauh mana dan selama mana aku boleh bertahan kalau betul aku fikir dia lah orangnya. Tipu tak pernah give up Tapi tak tahu apa yang memulihkan semangat supaya jangan cari yang lain tu. Atau sebab aku tahu dia je yang nak aku.?? haha tak tahu lah. Tak dapat nak persoalkan semua tu. Itu mungkin hanya apa yang aku fikir dan rasa. Tapi sebenar benar kebenaran nya Allah je yang tahu. As what i've aid before. Tak semua benda kita kene/perlu/boleh persoalkan. Even kita bebetul nak tahu macamana sekali pun when its happen, then it is. No why, how and bla bla bla. 

Comments

Popular posts from this blog

Perindustrian di Jerman

Yang Sekarang